וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי מתנכל ומסכן את חיי הפצועים הסורים המטופלים בישראל?

5.11.2013 / 0:01

דרוזי מהגולן המתנגד לטיפול ב"כנופיות הפשע שמגיעות לפלסטין" העלה לדף הפייסבוק שלו תמונות של פצועים, ועתה הם ומשפחותיהם נתונים בסכנה. "כמו לסקול אותם בכיכר העיר"

צילום: אדריאן הרבשטיין, ערן גילווארג, רויטרס; עריכה: מיכאל ברגמן; קריינות: אביב אברמוביץ'

קרוב ל-300 פצועים סורים שנפגעו במלחמת האזרחים בסוריה הגיעו במהלך השנה האחרונה לטיפולים בבתי החולים בישראל. אלא שבנוסף לכאב הפיזי שאתו הם נאלצים להתמודד, ועצם אשפוזם במדינה הנחשבת במולדתם לאויב, בימים האחרונים התווסף להם קושי נוסף.

עד היום התנחמו הפצועים ביחס חם ואמפתי מצד ערבים ויהודים תושבי ישראל. זאת בנוסף ליחס מגונן מצד צה"ל ובתי החולים בארץ ששומרים על דיסקרטיות באשר לזהותם. אלא שלצד הנחמה, חוששים הפצועים כי אם השלטונות בסוריה יידעו כי הם הסתייעו בישראל, הם לא יוכלו לחזור למולדתם וגם בני משפחותיהם שנותרו בסוריה ייפגעו מהמשטר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפוסט שפרסם אלמקת בפייסבוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

החשש המדובר גבר בימים האחרונים, לאחר שתושב מג'דל שמס שברמת הגולן העלה סטטוס לעמוד הפייסבוק שלו תמונות החושפות פנים של פצועים סורים המאושפזים בבית החולים זיו בצפת. האיש, סודקי אלמקת בן ה-46, סיים לפני שנה וחצי לרצות 27 שנות מאסר בכלא על עבירות ביטחוניות, בהן תכנון לפגוע בבסיסי צה"ל ברמת הגולן ושיתוף פעולה עם סוריה.

"תמונות חדשות ובלעדיות של אחת מכנופיות הפשע הפצועות שפונות לטיפול בבית החולים בצפת שבצפון אדמת פלסטין הכבושה", כתב אלמקת בעמוד הפייסבוק. על תמונה נוספת שבה תועד חייל צה"ל כשהוא שומר על אחד החדרים שבהם אושפז פצוע סורי אחר, ציין את שם הפצוע וכתב: "תמונה של פושע טרוריסט מדרעא שפונה לטיפול בבית החולים בצפת שבצפון פלסטין הכבושה וגם תמונה של חייל ישראלי שעומד על המשמר כדי להגן עליו". בסטטוסים שהעלה כינה אלמקת את הפצועים המאושפזים בישראל "בוגדים" ו"משת"פים של הישות הציונית".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפרסום מהווה סכנה לחייו. אחד הפצועים שצולמו/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסטטוסים זכו למאות רבות של לייקים, אבל גם לתגובות נזעמות מצד תושבים דרוזים המתגוררים במג'דל שמס וביתר הכפרים הדרוזים בצפון רמת הגולן, שחלקם מבקר מדי שבוע את הפצועים ומחלק להם אוכל, בגדים וממתקים לאות סולידריות עם סבלם של מי שהם רואים כאחיהם. אחד מהם אף העלה סטטוס ובו תמונה של ילד סורי בן 11 השוכב בבית החולים כשהוא פצוע באורח קשה. "אלה הם הטרוריסטים של סודקי אלמקת, ילדים בני 10 ו-11", כתב.

תושב מסעדה סיפר כי ביום שבו אלמקת פרסם את התמונות בפייסבוק, הוא ביקר פצועים סורים בבית החולים שבצפת, ואלה סיפרו לו כי מוקדם יותר ביקר בבית החולים אדם שירק לעברם, קילל אותם וקרא לעברם "בוגדים". "להעלות תמונות של הפצועים כשהם חשופי פנים לפייסבוק ולהכפיש אותם זה ממש כמו לקחת מישהו לכיכר העיר ולסקול אותו באבנים", אמר תושב מג'דל שמס לוואלה! חדשות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רבים מהדרוזים בגולן תומכים בפצועים ומגנים את מעשיו של אלמקת/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלמקת סירב להגיב לכתבה וציין רק: "אני לא מתראיין לכלי תקשורת ישראלי". מבית החולים זיו בצפת נמסר כי המרכז הרפואי "מעניק טיפול רפואי מקצועי לכל אדם הבא בשעריו ללא קשר לדתו, מוצאו או השתייכותו הפוליטית. פגיעה בכבודם ופרטיותם של המטופלים אינה מקובלת בשום מקרה, לא כל שכן כאשר מדובר בפצועים הסורים, אשר חשיפתם עלולה לפגוע בהם או במשפחתם". עוד נמסר כי המקרה המדובר "מוכר להנהלת המרכז הרפואי זיו והועבר לטיפול גורמי הצבא הרלוונטיים".

עוד בנושא
רימון רסס התגלה במכנסי פצוע סורי שהועבר לישראל
אישור מחלה: פתק מרופא הוצמד לפצוע סורי שהובא לארץ

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

(עדכון ראשון: 19:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully